Blog

Vrijeme šoka je prošlo, dobro došli u novu, digitalnu realnost

Blog - May 12, 2020

Korona je za digitalnu tranformaciju društva učinila više nego svi edukativni programi zajedno. Stara izreka kaže “Nužnost zakon mijenja” ili “Nužnost je majka izuma”. U to smo se u ovom periodu više puta uvjerili, a pravo pitanje za sve nas je koliko ćemo biti mudri i prednosti novostečenih navika primjenjivati i ubuduće, u poslu i u svakodnevnom životu.

Da nam je početkom godine neko rekao da ćemo sve poslovne strategije odjednom morati odbaciti i u nepredvidivom i haotičnom okruženju početi kreirati sasvim nove, teško da bismo mu povjerovali. Međutim, nakon prvobitnog šoka, svima je postalo jasno da život mora ići dalje i da će oni koji prije budu reagovali na novu realnost prije uspjeti izvući glavu iznad vode.

Fitnes klubovi su počeli organizovati besplatne online časove, privlačeći ogroman broj fanova na društvenim mrežama, a poraslo je i interesovanje za kupovinu sprava za vježbanje. Mnogi brendovi igraju na kartu potrebe za druženjem, ali je preusmjeravaju u pravcu video callova, slušanja live stream muzike, a pojedini brendovi testiraju i dostavu dronovima.

U kompanijama užurbani tempo svakodnevnog poslovanja je splasnuo, sastanci i dogovori prebacili su se u online sferu, a čak i najintrovertniji pojedinci sada prisustvuju “online zabavama” iz svojih domova. I stvari opet funkcionišu.

Prilika za svježiji pristup poslovanju

U mnogim oblastima korona je prilika za novi i svježiji pristup poslovanju. Tako je naprimjer, digitalizacija mnogim restoranima i trgovinama otvorila novu perspektivu koje se ne smiju odreći, već je trebaju dodatno razvijati u vrijeme kada je pojačana potražnja za dostavom hrane. Ulaganje u digitalni marketing, mobilne aplikacije te širenje mreže kooperanata i dostavljača moralo bi im biti prioritet.

Online nastava koja se provodi u svim školama i na fakultetima doprinijela je da sva djeca dobiju e-mail adrese, nauče kako koristiti potrebne alate, dopisivati se, rješavati online kvizove, zadatke i mozgalice, ali i održavati konferencijske pozive sa učiteljima i razredom. Djeci koja nisu imala laptope i internet u većini slučajeva to je osigurano tako da je stvorena odlična osnova da se proces online nastave i komunikacije održi i nakon korone i upotrebljava kad god to bude potrebno.

Policijski sat i razne zabrane izlazaka starijim osobama primorali su ih da se aktivnije pozabave alatima za komunikaciju sa svojim najmilijima. Mnogi od njih tek sada su otkrili čari aplikacija i društvenih mreža pomoći kojih mogu vidjeti svoju djecu, unuke, prijatelje, a na drugoj strani i informisati se o svim dešavanjima i komentarisati ih.

Primjera koji pokazuju značajne promjene u našoj svakodnevnici je bezbroj i ključno je da dostignuća koja smo stekli u ovom periodu ne zanemarimo, već da ih nadograđujemo jer će budućnost evidentno donijeti  drugačije stanje od onog na koje smo navikli. Sve inovacije u poslovnim modelima bit će dobrodošle, a to se prvenstveno odnosi na digitalnu transformaciju.

Iz karantina do dobrih poslovnih rezultata

Rad od kuće će se sigurno nastaviti i kad kriza bude završena jer će kompanije koje su na vrijeme pokrenule adekvatne inicijative shvatiti da je tehnologija pomogla njihovim organizacijama da se prilagode, poboljšaju komunikaciju i uprkos karantinu ostvare dobre rezultate.

Interna komunikacija odigrava ključnu ulogu u svim ovim procesima jer kad su ljudi fizički odvojeni jedni od drugih, nesmetan protok jasnih informacija izuzetno je važan da bi svaki od zaposlenih bio u toku sa aktuelnim dešavanjima i osjećao da je njegov doprinos adekvatno vrednovan. Gallupovo istraživanje pokazalo je da čak 74 posto zaposlenih osjeća da im na poslu nedostaju važne informacije. Zato je ovo najvažniji proces za uspješnu digitalnu tranformaciju kojim se lideri moraju pozabaviti, posebno u velikim kolektivima.

Osim toga, krizna situacija kakva je ova istovremeno je i prilika da bolje upoznate svoje zaposlenike, njihovu inovativnost, sposobnost prilagodbe, želju za radom te privrženost kolektivu i zajedničkoj misiji. Na kompanijama je da im osiguraju sve preduslove za nesmetan rad.

Mnogi rukovodioci u kompanijama suočavaju se sa izazovima na koje nikad prije nisu naišli, ali je njihova uloga u kolektivu sada još i važnija i od nje direktno zavise radni učinak i ukupna atmosfera.

U vrijeme korone prisustvo ljudi na društvenim mrežama i portalima itekako je poraslo. Planiraju li se dugoročno oporaviti nakon pandemije, rukovodioci u kompanijama već sada moraju ulagati u digitalno poslovanje i preusmjeriti tehnološke kapacitete i novac na digitalne platforme.

Ništa se ne može desiti preko noći, ali što prije počnete raditi na postavljanju realnih ciljeva, organizaciji i edukaciji kadra za njihovu implementaciju, to ćete se bolje pozicionirati u vremenu koje dolazi i u kojem će od uspješnosti digitalne tranformacije zavisiti opstanak vaše kompanije.

Autor

Adisa Pobrić

PR menadžerica (Represent Communications Bosna i Hercegovina)

Hajde da radimo zajedno.

Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.