Reputacija na mjeru
Blog - Mar 21, 2019
Da je korporativna reputacija važna, saglasni smo svi. Postalo je takođe jasno i da sveukupni imidž kompanije veoma utiče na lojalnost savremenog potrošača i njegovo konačno opredjeljenje. Shvatili smo da je veoma važno ne samo da komuniciramo, već i kako i sa kim komuniciramo. Svjesni smo i koliko nam je upravo ta reputacija često slamka spasa u kriznim situacijama i nepredviđenim okolnostima.
Sve smo to mi shvatili i, naravno, spremni smo i želimo da radimo na tome. Ozbiljno, strateški, planski i, podrazumijeva se, sa najboljima. A onda doše i trenutak kada se sve te lijepe priče o planovima, željama, mogućnostima i imperativima pretvore u cifre. I tu nastaje muk. Da, reputacija mi je važna. Da, želim da sistematski radim na njoj. Da, želim maksimum rezultata. Sve želim, osim da to vrednujem i platim. I onda nastaje prava mala agonija, koja prerasta u svojevrsno cjenkanje koje obezvrjeđuje značaj same teme, jednako koliko i sve one ljude koji su godine svog profesionalnog djelovanja i usavršavanja posvetili upravo komunikacijama u svrhu kreiranja i održavanja korporativne reputacije.
Reputacija je ozbiljna poslovna investicija i ne može da se izgradi, niti održi bez kontinuiranog i strateškog ulaganja truda, vremena, znanja i novca. Princip – daj kilo saopštenja, dvjesta grama komunikacionih planova i prstohvat contenta, uz obaveznih 12 mjeseci čekanja da sve to dobro odleži, može nas odvesti samo u zabludu. Zabludu da znamo i vrednujemo šta stvarno znači reputacija, ili još gore, do zablude da smo je na taj način stvarno dugoročno izgradili. Neozbiljno je, nemušto, zbunjujuće i nefer, prema vama samima, a i prema onima zbog kojih sve to radite. A sve to, samo da bi manje koštalo.
Dok god ulaganje u reputaciju, u najširem smislu, budemo posmatrali isključivo kao trošak, a ne kao investiciju, ne možemo ozbiljno da pričamo o ovom segmentu koncepta modernog poslovanja. U krajnjem, pošto se sve prije ili kasnije svede na priču o novcu, i računica je krajnje prosta i jasna. Kao što potrošač plaća redovno i kontinurano lojalnost brendu/kompaniji, po istom principu on/ona mora da uloži dvostruko više kako bi održavao u kontinuitetu tu istu lojalnost, od koje živi. Investiraj, da bi ti se vratilo.