Blog

Kako klijent (ne)motiviše agenciju

Blog - Mar 08, 2019

Već dugo razmišljam da napišem svoj prvi blog i nekako mi se ne da. Iako smo mi PRovci toliko puta pisali za druge ljude u kompanijama i govore i tekstove, saopštenja i ključne poruke, ponekad se čini da smo izgubili mogućnost da napišemo nešto u svoje, lično ime. Mnogi ljudi posao PRa danas vide kao nekog ko se šeta po događajima ili stane pred kameru da se nasmije i nešto kaže, a moram priznati da smo i sami pomalo krivi za to… PRovi u agencijama su ljudi koji se bave komunikacijama, kreiraju i plasiraju informacije, prave planove, strategije, protokole, pregovaraju  u ime klijenata za koje rade, a njihov rad je često nevidiljiv ili vidljiv samo u finalu projekta kad se pojave kao podrška na događaju (otuda i ona percepcija da se samo šetamo po žurkama).

Sa novim tehnologijama, došla su i nova zaduženja i traže se nove kompetence. Naučili smo kako da komuniciramo na društvenim mrežama, osmišljavamo i montiramo video formate, predstavimo brendove na potpuno nekonvencionalan način putem stop motion-a, plasiramo tekstove koji će tačno targetirati i analizirati našu ciljnu grupu i pri tom mjeriti čitljivost, gledanost a na kraju i sentiment komentara koje pubika postavlja.

Ako prođete sve gore pobrojane obaveze, da ne nabrajam i privatne koje svako od nas ima, vidjet ćete da su to obrazovani, odgovorni ljudi sa, često, nadljudskom energijom koji u nekim trenucima rade gotovo kao mašine, te ih nažalost nekada tako pojedini klijenti i tretiraju. Srećom, ima i onih klijenata koji cijene vaš trud i požrtvovanost svega što radite pa makar to bila i čaša vode za jednog od učesnika na panelu ili pronalaženje izgubljene rukavice u snijegu. Upravo tu leži ključ svega! Da i nemoguće misije, naizgled bizarnih zahtijeva, preokrenete u moguće i ne samo moguće, već pretvorite u uspjeh. I klijentov i vaš!

Možda se pitate zašto su neki projekti i događaji uspješniji od ostalih. Ja, kao član Represent tima već punih 13 godina, se već odavno ne pitam. Tajni sastojak zvani “ljudski faktor” koji se kreće dvosmjerno će vam pomoći u mnogim sferama i svakodnevnim poslovnim, ali i privatnim obavezama. Kada svaki član tima, daje maksimum u svakom trenutku i ne pita šta je čiji posao, jer svi imamo zajednički cilj a to je da budemo profesionalci na svakom polju i u svakom trenutku i sa što manje stresa obavimo zadate nam ciljeve i KPIjeve i budemo pohvaljeni od strane klijenta. Onda vam se i realizacija protokola za najviše zvaničnike ove i susjednih nam država čini jednako lak posao kao i da isprintate nečiji govor na štampaču.

To se zove timski rad, optimizam u pristupu svemu što radite i vjerovanje u ljude!

I zato, dragi partneri, klijenti, kolege, uvijek imajte na umu da je agencija vaš tim i da se iza računara u vašim agencijama nalaze ljudi i ništa više od toga. Ljudi koji se trude da daju najbolje od sebe, koji ponekad i pogriješe i to samo iz jednog jedinog razloga, jer su upravo to – ljudi… Ljudi koji imaju znanje, vještine, vjeru i volju da, zajedno sa vama, postignu vrhunske rezultate! Pomozite im u tome, jer kao što jedna stara poslovica kaže “lijepa riječ i gvozdena vrata otvara” i sigurna sam da će vam u tom slučaju i računica biti – jedan i jedan jednako tri!

P.S. Rodio se prvi blog!

Autor

Tamara Jokanović

Managing Director

A true lover of people, nice words and normal interpersonal relations.

Hajde da radimo zajedno.

Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.