Europski sastanak Weber Shandwick kancelarija u Londonu: Kako i zašto je Represent postao apsolutni lider u regionu?
Blog - May 31, 2019
Druge nedelje maja sam dva dana učestovao na evropskom sastanku direktora agencija koje su u afilijaciiji najveće svetske PR mreže Weber Shandwick. Novo rukovodstvo je posle nekoliko propuštenih godina organizovalo odličan skup čeinih ljudi sa temom “Kuda ide ovaj naš veliki svetski komunikacijski brod?”. Družio sam se sa dragim ljudima, kolegama profesionalcima, sa kojima sam godinama u kontaktu, ali odavno nismo imali ovakvu priliku da zajedno diskutujemo o našoj zajedničkoj budućnosti.
Ono što mi je prvo zapažanje je, kako velike multinacionalne kompanije, kao sto je naša – Weber Shandwick, rešavaju izazove brzih komunikacijskih promena. Pa, tako što kupuju najbolje. U poslednje 3 godine naša mreza akvizirala je, između ostalih, tri digitalne agencije i jednu od najnagrađivanjiih PR agencija u svetu, švedski Prime. I svi mi obično mislimo da ti ljudi kada prodaju svoje agencije idu u penziju ili druge biznise, ali to ovde nije slučaj. Ti Šveđani, koji su napravili čudo od svoje agencije sada su raspoređeni na ključne evropske pozicije i sada to svoje znanje i iskustvo koriste za transformaciju Weber Shandwicka u pravcu moderne komunikacijske grupacije sa različitim znanjima i specijalnostima.
Mojoj sreći nije bilo kraja kada sam shvatio da sve ono što smo mi u Representu radili od 2015. godine je upravo ono što je trebalo da se uradi kako bi se tradicionani biznis odnosa s javnošću usmerio u pravcu digitalne content budućnosti. Sa ponosom mogu da kažem da je naš jedini nedostatak što smo u malom i siromašnom regionu bivše Jugoslavije, koji kao takav nije pretereano interesantan na svetskoj biznis mapi. I pored toga, mi smo jedna od većih evropskih operacija i imamo najreferentniju listu klijenata na koju smo naročito ponosni. Činjenica da nam je prosečno zadrzavanje klijenata preko osam godina, a odliv kadrova ispod pet odsto, izazvalo je veliku pažnju nasih kolega. Kao šlag na tortu došla je inicijativa finskih kolega da ubuduće sav svoj video content povere nama na osmišljavanje i izradu.
I posle svega, komunikacije se menjaju, ali ne i agencijski biznis. Znanje i kreativnost mogu da uspevaju samo u simbiozi sa novim poslovima i zadovoljnim klijentima. Jer, ipak smo svi mi u jednoj velikoj i dinamičnoj industriji, u kojoj je bez novih i zadovoljnih klijenata kreativnost neiskorišćena umetnost, ali u pravom pakovanju ona predstavlja raketno gorivo digitalne komunikacije. I za kraj, meni najdraža poruka iz jedne od londonskih prezentacija: Be creative and hungry!