Priliku o kojoj sanjaju svi mladi u BiH iskoristila je Tijana Tubić
Interview - Dec 09, 2020
Softverska kompanija Softray Solutions iz Sarajeva ove godine slavi pet godina postojanja. Njihov tim okuplja profesionalce koji su strastveni u svom poslu, vole i žive softver inženjering, a uz opuštenu atmosferu koja poštuje njihovu kreativnost i individualnost stvaraju vrhunska poslovna softverska rješenja za velike enterprise sisteme iz sektora zdravstva, transporta, saobraćaja, sigurnosti…
Trenutno zapošljavaju skoro 100 IT stručnjaka, s tim da je u ovoj kompaniji oglas za posao uvijek otvoren. Softray Solutions može se pohvaliti poslovnom filozofijom na koju većina domaćih kompanija još nije spremna, a to je, između ostalog, zapošljavanje mladog kadra bez radnog iskustva. Menadžment kompanije znao je da je to riskantna odluka, ali pokazala se ispravnom.
Obostrano povjerenje rezultiralo je stopostotnim izvozom proizvoda, konkurentnošću na svjetskoj mapi rada, a kao potvrda ispravnog poslovnog puta Softray Solutions uvršten je među 100 najuspješnijih kompanija u BiH.
Poslovanje sarajevske kompanije predstavit ćemo vam kroz priče Tijane Tubić i Emira Begagića, koji su potvrda da su mladost i iskustvo dobitna kombinacija za velike stvari. Ovaj dvojac učesnik je projekta “30 ispod 30” u organizaciji agencije Represent Communications BiH i njenih partnera kojim se žele istaknuti vrijedni mladi ljudi, okosnice svojih kompanija iz različitih oblasti poslovanja.
Tijana Tubić
Koliko dugo ste u ovom sektoru?
U ovom sektoru sam punih šest godina i planiram nastaviti karijeru u ovom pravcu. Još dok sam bila na studiju Psihologije, pružila mi se prilika da radim u jednoj od IT kompaniji, ali kao honorarni posao i moj plan je bio da se svakako vratim psihologiji. U početku sam osjećala određenu dozu straha, jer mene zapravo nikada nisu zanimale tehničke nauke i pitala sam se da li ću se snaći.
Opišite nam vaš razvojni put u Softray Solutionsu?
Završila sam brojne kurseve i stekla odgovarajuće certifikate, kako bih unaprijedila svoje vještine i dodatno se educirala. Odlučila sam upisati i master studij Projektni menadžment. Kada sam shvatila da sam dostigla svoj vrhunac u prethodnoj kompaniji, bilo je vrijeme da krenem dalje. Tako sam počela raditi u Softray Solutionsu i to mi je bila jedna od boljih odluka u životu. Kažu da je svaki početak težak, međutim, moj početak u Softrayju je bio sve osim težak. Od prvog dana sam osjetila prijateljsku atmosferu koja vlada, ljude i kolege koji su uvijek spremni pomoći, dati savjet, ali i praviti društvo na pauzi. Naravno, tokom mog početka u Softrayju, imala sam punu podršku i pomoć svog mentora, našeg direktora Emira Begagića koji mi je uveliko olakšao prve radne dane. Počela sam raditi kao projekt menadžer na vrlo interesantnom projektu, za klijenta iz Amerike. Sa divnim timom, kakav je moj, moguć je uspjeh na svakom projektu.
Od koga ste najviše naučili u ovom poslu?
Odmah po zaposlenju dobila sam “buddy mentora”, koji mi je bio na raspolaganju za sva moja pitanja, nedoumice i savjete koji su mi bili potrebni. Emir je i danas, nakon godinu i po rada u kompaniji neko s kim se često posavjetujem. Njegovo znanje je neprocjenjivo i činjenica da uvijek izdvoji vrijeme da nesebično podijeli svoje iskustvo i znanje ga zaista čini pravim mentorom, direktorom i kolegom.
Šta podrazumijeva vaša uloga u kompaniji?
Moja uloga u kompaniji je pozicija projekt menedžera. To podrazumijeva da posjedujem analitičke i prezentacijske vještine, podrazumijeva komunikativnost, visok nivo odgovornosti i savjesnosti, timski rad, iskustvo u radu sa ljudima i vođenju tima, efikasno planiranje i organizacija, liderske vještine, delegiranje i upravljanje konfliktima. Sve navedeno je ustvari dio mog posla i načina na koji vodim svoj tim ljudi. Do sada se pokazalo vrlo uspješnim, jer osim toga što imamo sjajne rezultate na projektu, imamo i sjajne međuljudske odnose i divan odnos unutar tima. Moj svakodnevni posao je da održim motivaciju unutar svog tima i da održimo osjećaj zajedništva i pripadnosti. Osim interne komunikacije i delegiranja, moj radni dan se sastoji i od komunikacije s klijentom. Volim učestvovati i u aktivnostima koje nisu usko vezane za projekat, kao što su marketing aktivnosti, aktivnosti vezane za kulturu i promociju našeg brenda, te se uvijek trudim odazvati na sve aktivnosti u ulozi Softray ambasadora.
Koje osobine su neophodne da biste uspjeli u ovom poslu?
Osobine koje jedan projekt menadžer treba imati kako bi bio uspješan su na prvom mjesto dobre komunikacijske vještine i odgovornost. Projekt menadžer je osoba koja vodi projekat, ima odgovornost planiranja, izvođenja i upravljanja projektom, analizira rizike i u konačnici provodi aktivnosti koje će osigurati uspješan kraj projekta. Dobro snalaženje pod pritiskom, određivanje prioriteta i sposobnost efikasnog rješavanja problema su također neke od osobina koje se traže. Biti dobar lider ne znači samo delegirati zadatke članovima tima, lider je i osoba koju tim poštuje, cijeni i osjeća kao dio cijelog projekta, a to je svakako moj svakodnevni cilj.
Koji je najbolji dio vašeg radnog dana?
Najbolji dio mog radnog dana je vrijeme koje provodim sa timom. Trenutno imam dva tima s kojima radimo na dva različita projekta, ali za istog klijenta. To su dvije grupe ambicioznih, vrijednih i sjajnih mladih ljudi s kojima uživam raditi i koji su mi svaki dan inspiracija da dajem još više i dodatno se trudimo. Mi nismo samo dva tima koji rade zajedno na projektu, imamo odnos kao dvije male porodice i to je ono sto nas čini tako uspješnim. Svi smo tu jedni za druge, pomažemo jedni drugima i gradimo uspjeh zajedno. Timski duh se trudimo održavati i van radnog vremena i posla, stoga često organizujemo zajednička druženja, team building aktivnosti na kojima obično vrijeme provodimo u opuštenoj atmosferi, družeći se, igrajući društvene igre. Ova druženja obično završe uz dosta smijeha i lijepih uspomena.
Pruža li se mladima dovoljno šansi u biznis svijetu?
U IT svijetu je situacija malo drugačija nego u ostalim profesijama. Potreba za novom radnom snagom je velika i to nam pokazuje i nekoliko novih IT odsjeka na našim fakultetima. Svjedoci smo velikog egzodusa i odlaska mladih u inostranstvo u potrazi za poslom. Želim da ovim poslom i ovakvo uspješnim pričama pokažemo da se i u BiH cijeni trud i rad. Mi u Softrayju imamo mnogo kolega koji su se prekvalifikovali i danas su vrlo uspješni u svom poslu. Poznajem dosta svojih kolega sa fakulteta i iz školskih klupa koji su danas uspješni mladi ljudi, na rukovodećim pozicijama u raznim branšama. Svi oni su dokaz da je ovdje moguće uspjeti. Također, mi unutar Softrayja imamo dosta pozitivnih primjera mladih i vrijednih ljudi koji su na rukovodećim pozicijama. Konkretno, unutar mog tima, imamo team leadera koji je sa nepunih 25 godina došao do ove pozicije, isključivo svojim trudom koji je menadžment prepoznao.
Najisplativija investicija u vašem životu?
Najisplativija investicija u mom životu je investicija u obrazovanje. Mislim da se ulaganje u obrazovanje uvijek isplati i uvijek duplo vrati. Trenutno sam na zadnjoj godini studija Projektni menadžment u Mariboru i odlučila sam studij privesti kraju i posvetiti se nekom novom učenju. Uvijek sam imala afinitet ka učenju stranih jezika, govorim engleski i francuski, a želja mi je da naučim italijanski. Posvetila sam se i certifikaciji koja se odnosi na menadžment, pa tako s ponosom mogu reći da sam jedna od 69 certificiranih IPMA Projekt menedžera.
Mentor Emir Begagić
Mentorship je sastavni dio Softrayja, a koliko je važna uloga mentorstva unutar kompanije, najbolje pokazuje Tijanin primjer, s obzirom na to da je od početka na raspolaganju imala direktora Emira Begagića. Riječ je o čovjeku od malo riječi, Zeničaninu iz svijeta IT-ja za kojeg kažu da je pravičan, opušten, posvećen poslu i ciljevima. Emir je porodični čovjek koji svoje privatne momente najviše voli provesti sa porodicom i prijateljima. U ovom poslu je više od osam godina, a u međuvremenu mu je hobi prerastao u biznis.
Koje osobine su neophodne da biste uspjeli u ovom poslu?
Morate imati sistematičan pristup. Ovaj posao uključuje konstantno istaživanje i praćenje agilnih pristupa razvoja softvera. To je timski rad, jasno je da svako nosi svoje kvalitete, ali neke opće uključuju izvrsnu percepciju, prepoznavanje detalja, analitičke sposobnosti na zavidnom nivou i sposobnost sistemskog rješavanja problema uz inovativnost. Obično ljudi smatraju kako ne znamo komunicirati, ali vjerujte, dobre komunikacijske vještine su upravo jedna od neophodnih osobina za uspjeh u ovom poslu – morate znati razumjeti i artikulirati klijentove želje kako biste razvili aplikacije i sisteme koji odgovaraju potrebama korisnika.
Šta podrazumijeva vaša uloga u kompaniji?
Moja uloga je dvojaka – koordinacija poslovnih procesa i razvoja, te učestvovanje u aktivnostima vezanim za stvaranje i jačanje organizacijske kulture i duha Softrayja. Moj tim uživa moje puno povjerenje i zajedno ostvarujemo velike rezultate. Izgradili smo kulturu zasnovanu na povjerenju, predanosti i profesionalnosti. Naši ljudi, njihovo bogato iskustvo i strast za tehnologijom čine nas dinamičnom i poželjnom kompanijom za rad. Posvećeni smo kreiranju izvrsne organizacijske kulture u kojoj talentovani i strastveni IT stručnjaci mogu ostvariti svoj puni potencijal i dati doprinos razvoju naprednih IT rješenja, uz opuštenu i porodičnu atmosferu.
Ključ uspjeha kompanije Softray Solutions?
Sretan sam što se možemo pohvaliti s pet godina iznimno stabilnog i razvijenog biznisa. Odgovornost iskazujemo brigom za zaposlenike i njihov poslovni, ali i društveni razvoj. Posljednjih pet godina naš tim učestvuje u nizu projekata i dio su aktivnosti osmišljenih kao ulaganje u njihova znanja i vještine, što za posljedicu ima konkurentnost na svjetskom tržištu rada. Kreirali smo novi brend identitet kako bismo bili što prepoznatljiviji, a nominovani smo i za Najpoželjnijeg poslodavca za 2020. godinu u IT sektoru. Osim toga, započeli smo sa našim internim edukacijskim programom pod nazivom Softray Academy, te radili na intenzivnoj promociji značaja mentalnog i fizičkog zdravlja. Također, nastavljamo graditi Softray kao sigurnog poslovnog partnera i dodatno jačati postojeću organizacijsku kulturu.