Blog

Bora Miljanović: Kriza nas je bacila dvije godine unaprijed. To je šansa!

Blog - May 05, 2020

Kako će kompanije komunicirati poslije koronavirusa je pitanje od milion dolara!

Kako se danas odvija komunikacija i kakva joj je budućnost, zašto je interna komunikacija nervni sistem jedne kompanije i koliko ćemo neke usvojene navike tokom pandemije koristiti i kasnije?

Play-forward kriza

Ova je fast/forward kriza. Kao film koji smo počeli da gledamo, a onda nam je neko taj film premotao 20, 30 minuta unaprijed i vidimo šta se promijenilo. Znali smo da Netflix radi, dostava hrane, kao i Zoom platforma. Sada nas je ova kriza iznenada bacila dvije godine unaprijed i imamo priliku da vidimo u kom pravcu će se naše društvo razvijati. To je šansa za nas.

Iako se polje komunikacije mijenja i pomjera, čovjek je društveno biće i bez komunikacije ne može. Mi smo prvih dana imali infodemiju, nevjerovatan protok informacija na svim kanalima. Podaci govore da je prošle godine u martu, na svjetskom nivou gledanost televizije porasla za 18 posto, društvene mreže za 48 posto, 61 posto je povećana konzumacija aplikacija za dostavu hrane, odnosno 41 posto aplikacija sa zdravstvenim savjetima.

Komunikacijska industrija je u šoku – s jedne strane je povećana konzumacija medija, s druge strane ljudi traže pouzdan izvor informacija. Međutim, uprkos povećanoj čitanosti i gledanosti, svi bilježe pad dobiti.

Kako motivisati zaposlene u toj industriji?

Komunikacija kao takva neće stati, samo će biti drugačija i mi moramo da učimo. Potrebno je da vidimo gdje se korisnik kojem se obraćamo nalazi. Potrebno je da svi u toj industriji budu svjesni da će imati super posao, ali ćemo mi sami morati da se mijenjamo, da radimo na sebi i da se razvijamo i da primjenjujemo novo znanje. To je rješenje.

Potraga za novim biznis modelima

Kako će kompanije komunicirati poslije koronavirusa je pitanje od milion dolara. Maxwell Maltz, plastični hirurg iz 50-tih godina, govorio je da je potrebno minimum 21 dan da bi se prihvatila nova navika. Sigurno je da će nam 20, 30 posto naučenih stvari koje danas radimo na lakši način ostati.

Istraživanja pokazuju da ćemo još četiri mjeseca imati strah, ali ono što je primjetno je da već sada pada čitanost tema o koroni. Svi zajedno treba da sagledamo gdje će biti biznis, treba brzo da se mijenjamo, da tražimo nove biznis modele.

Interna komunikacija je ključ

Za uspjeh i poslovanje jedne kompanije interna komunikacija je nervni sistem. Ona dobija na potencijalu. U velikim kompanijama mora biti precizna, jer ljudi traže odgovore, pojavljuju se razne informacije, neprovjerene, potrebno je da unutar kompanije imaju pouzdan izvor i da komuniciraju stalno sa zaposlenima, kroz različite kanale – uživo, preko mreža, telefonski.

Važno je da kompanija u tom segmentu bude aktivna. One koje to do sada nisu uradile mogu da budu u ozbiljnom problemu. Zaposleni dobijaju različite informacije, već su formirali stav o ovoj situaciji, a ako im se niko iz kompanije nije obratio za ovih mjesec i po dana, on ne može da ima dobro mišljenje o toj kompaniji.

Odgovore na ova pitanja dao je dr Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupacije Represent System u okviru “Ask an expert” online dijaloga.

Tekst preuzet sa portala Telegraf Biznis.

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno.

Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.