Kompanija Coca-Cola lansirala je Crvenu nit, jedinstvenu kampanju inspirisanu srpskom tradicijom i zaboravljenim ukusima, sa ciljem da sačuva neka od tradicionalnih jela iz cijele zemlje i vrati ih na sto za ručanje. Vođeni idejom da je Coca-Cola savršen partner obrocima i da okuplja porodice oko stolova širom svijeta, kompanija je krenula u kombinovanje onoga što je naizgled bilo nemoguće sastaviti – najpopularnijeg globalnog brenda i lokalne tradicije, kroz gastronomiju i ručni rad, kao inspiraciju. Cilj kampanje bio je spoj tradicionalnog i modernog, vraćanje na domaću kuhinju i malo modernizacije nekih od najznačajnijih jela u Srbiji, kao i promocija starih zanata kao što su tkanje i pletenje.
Izazovi
Kako je „Crvena nit“ bila jednogodišnja integrisana kampanja, jedan od izazova je bio zadržati pažnju ciljnih grupa. To je postignuto raznim događajima na planiranom vremenskom planu, sa centralnim događajem na kraju projekta u kući Princeze Ljubice, gdje su svi rezultati kampanje predstavljeni medijima, partnerima i zainteresiranim stranama. Još jedan izazov odnosio se na samu temu i njenu naraciju, zahtijevajući pažljivo osmišljenu komunikaciju, adekvatno predstavljanje ciljnim grupama glavni cilj cjelokupnog poduhvata – kombinaciju tradicionalnog i modernog, predstavljanja autentičnih zaboravljenih jela i starih zanata od strane najvećeg globalnog brenda na odgovarajući i prikladan način za širu javnost.
Rješenje
U cilju poštovanja bogate tradicije, kulture i istorije Srbije, Coca-Cola je krenula u gastronomsku avanturu, uključujući posjete mjestima širom Srbije i sakupljanje recepata nekih od najukusnijih jela pripremljenih od strane naših baka. Putovao je sa Ivanom Markovićem, entuzijastom kuhara, autor kulinarske TV emisije i popularnim radijskim voditeljem i gurmanom Filipom Ugrenovićem. Ljubazne i gostoljubive dame su ih dočekale u svojim domovima, a Ivan i Filip su pomagali u pripremanju autohtonih jela kao što su kolač sa trljanicom, kuhana sirutka, belmuz, bungur. Filipov je zadatak bio da napravi i malo modernizovane verzije ovih jela, tako da ih svako može pripremiti kod kuće u ograničenom vremenskom roku. Tako je serija emitovana na Facebook i Youtube kanalima kompanije Coca-Cola Company, a sva jela – tradicionalna i modernizovana, na kraju su sastavljena u knjizi „Crvena nit“, koja je objavljena na kraju projekta. Drugi rezultat kombinovanja kulture i tradicije bili su jedinstveni ručno izvezeni, tkani, kukičani i pleteni Coca-Cola bilbordi, inspirisani kulturnom baštinom i napravljeni od strane žena iz različitih krajeva naše zemlje. Ovi originalni bilbordi prikazani su na završnom događaju u kući Princeze Ljubice u Beogradu, u okviru Noći muzeja.
Rezultati
Više od 100 medijskih izvještaja
Najveće priznanje došlo je u vidu nagrade za najbolju kampanju na Balkanu na Vikend Media Festivalu u Rovinju, Hrvatska, 2018. godine.
Više od 2 miliona prikaza videa na SoMe-u
Interakcija
688
k
14 miliona impresija
3.3 pp povećanje “voljenja” brenda
Srbija ima ogromno i vrijedno kulinarsko i gastronomsko naslijeđe i naš cilj je bio da ga oživimo kroz projekat Crvena nit. U želji da kombinujemo najbolje: tradiciju i naslijeđe, kulturu, stare zanate i zaboravljena jela i vratimo ih u život, podržali smo istinske vrijednosti i time još jednom potvrdili da je naša kompanija bila usmjerena na stvaranje boljeg svieta oko nas.
Tanja Petrović, Marketing Director, Coca-Cola Serbia
Hajde da radimo zajedno.
Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.