Blog

Važnost vidljivosti objava u Google pretrazi – link building

Blog - Aug 15, 2019

Niko nije mogao pretpostaviti prije 20 godina u kojem će se pravcu razvijati internet, Google, kao ni koliko će biti važna vidljivost objava u ovom pretraživaču.

Google generiše oko 63.000 pretraga u sekundi, što je više od 5.6 milijardi upita na dnevnom nivou, kako tvrdi seotribunal.com. Ovaj broj je od 2000. godine skočio za čak 99%! Od 2002. do 2012. godine važnost Google-a je rasla iz godine u godinu dramatično, a od 2012. godine ovaj rast je prestao – Google je jednostavno toliko “narastao” da gotovo više nema gdje da raste – koliko god je to teško zamislivo. Više od 78% internet korisnika na svijetu koristi Google za sve pretrage, Google im je homepage i ne koristi nijedan drugi internet pretraživač.

Kako Google radi?

Google pronađene rezultate klasifikuje i prikazuje ih određenim redoslijedom, za koje smatra relevantnim. Naravno, svaki klijent želi da njegov tekst ili tekst o njegovoj djelatnosti/proizvodu bude prvi u pretrazi i često ne razumije zašto se to ne desi tek tako, samo od sebe. Tu na scenu stupa link building.

Kako se korisnicima najrelevantniji odgovori na određeni upit pojavljuju na prvoj stranici rezultata, Google pretraživač postao je ključni filter bitnih i manje bitnih informacija i odgovora.

Ono što veliki broj ljudi ne zna, pozicija određene web-stranice na Google-u nije slučajna, random niti proizvoljna, već je posljedica strateških aktivnosti i iza nje često stoji veliki tim ljudi. Također, postoji mogućnost plaćanja oglasa, pa da određeni sadržaj bude prvi u svojim kriterijima pretrage, ali ovdje govorimo o organski dobro pozicioniranim sadržajima.

U ovom slučaju veoma su važni spoljni linkovi, tj. linkovi sa drugih sstranica koji upućuju posjetioca na vašu stranicu. Neophodno je izgraditi tu mrežu. Linkovanje daje afirmaciju pretraživaču da je određeni sadržaj relevantan i važan i samim tim, Google će ga “podići” u svojoj listi traženih rezultata.

Naravno da će uvijek prva dva, tri mjesta zauzeti plaćene objave, ali svakako će prvi ispod biti vaš, ukoliko je na najbolji način linkovan i povezan sa relevatnim i željenim sadržajima.

Zbog veoma brojne konkurencije, građenje linkova podrazumijeva proaktivni pristup: kombinaciju različitih strateških SEO aktivnosti i pametna upotreba ključnih riječi kroz određeni vremenski period. To može dovesti do značajnog poboljšanja vaše pozicije na Google stranici sa rezultatima, pa prema tome i do veće vidljivosti i prepoznatljivosti brenda. Radi se o izgradnji linkova na stranicama koji su relevantni za vašu industriju.

Istina je da niko ne zna do detalja na koji način Google pretraživač zaista u praksi funkcioniše – sve navedeno su dosadašnja zapažanja i zaključci iskusnijih korisnika na osnovu dužeg korištenja i praćenja analitike.

Također, veliki broj faktora za rangiranje se prepliće i veoma je teško jasno razgraničiti šta je tačno doprinijelo tome da jedan tekst zauzme prvu poziciju na Google-u, a neki drugi treću poziciju.

Link Building

Kada je riječ o građenju linkova, danas su najzastupljenije sljedeće strategije:

  • Objavljivanje tekstova sa strateški uključenim linkom na drugim stranicama.
  • Promocija tih tekstova (širenje sadržaja dalje) da bi bili što vidljiviji.

Ne zaboravite, pritom da obratite pažnju i na to – na kojoj web-stranici izlazi tekst! Nije rješenje da objavite što više tekstova po svaku cijenu – u ovom slučaju kvantitet ne smije nikada biti iznad kvaliteta!

Link builder je osoba koja gradi link, jača brend i pozicionira sadržaj što bolje na Google-u.

Najuspješniji link builderi su u neku ruku i dobri psiholozi, jer znaju kako da priđu osobama raznovrsnih profila i pridobiju ih da zaista objave tekst koji sadrži link.

Bez ikakve sumnje, link building aktivnosti su sve važniji segment oglašavanja i digitalnog marketinga.

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno.

Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.