Blog

Reputacija na mjeru

Blog - Mar 21, 2019

Da je korporativna reputacija važna, saglasni smo svi. Postalo je takođe jasno i da sveukupni imidž kompanije veoma utiče na lojalnost savremenog potrošača i njegovo konačno opredjeljenje. Shvatili smo da je veoma važno ne samo da komuniciramo, već i kako i sa kim komuniciramo. Svjesni smo i koliko nam je upravo ta reputacija često slamka spasa u kriznim situacijama i nepredviđenim okolnostima.

Sve smo to mi shvatili i, naravno, spremni smo i želimo da radimo na tome. Ozbiljno, strateški, planski i, podrazumijeva se, sa najboljima. A onda doše i trenutak kada se sve te lijepe priče o planovima, željama, mogućnostima i imperativima pretvore u cifre. I tu nastaje muk. Da, reputacija mi je važna. Da, želim da sistematski radim na njoj. Da, želim maksimum rezultata. Sve želim, osim da to vrednujem i platim. I onda nastaje prava mala agonija, koja prerasta u svojevrsno cjenkanje koje obezvrjeđuje značaj same teme, jednako koliko i sve one ljude koji su godine svog profesionalnog djelovanja i usavršavanja posvetili upravo komunikacijama u svrhu kreiranja i održavanja korporativne reputacije.

Reputacija je ozbiljna poslovna investicija i ne može da se izgradi, niti održi bez kontinuiranog i strateškog ulaganja truda, vremena, znanja i novca. Princip – daj kilo saopštenja, dvjesta grama komunikacionih planova i prstohvat contenta, uz obaveznih 12 mjeseci čekanja da sve to dobro odleži, može nas odvesti samo u zabludu. Zabludu da znamo i vrednujemo šta stvarno znači reputacija, ili još gore, do zablude da smo je na taj način stvarno dugoročno izgradili. Neozbiljno je, nemušto, zbunjujuće i nefer, prema vama samima, a i prema onima zbog kojih sve to radite.  A sve to, samo da bi manje koštalo.

Dok god ulaganje u reputaciju, u najširem smislu, budemo posmatrali isključivo kao trošak, a ne kao investiciju, ne možemo ozbiljno da pričamo o ovom segmentu koncepta modernog poslovanja. U krajnjem, pošto se sve prije ili kasnije svede na priču o novcu, i računica je krajnje prosta i jasna. Kao što potrošač plaća redovno i kontinurano lojalnost brendu/kompaniji, po istom principu on/ona mora da uloži dvostruko više kako bi održavao u kontinuitetu tu istu lojalnost, od koje živi. Investiraj, da bi ti se vratilo.

Autor

Ivana Čađenović

Director Podgorica Office

Represent Communications Podgorica Director with more than 13 years of experience in communications.

Hajde da radimo zajedno.

Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.