Blog

Dnevnik jedne polaznice Content Academy No. 3

Blog - Oct 17, 2019

Već same teme su bile obećavajuće ove subote: Fotografija i Influence marketing. 😀 Nešto bez čega danas NE MO-ŽE-MO kojim god poslom da se bavimo iz bilo koje branše. Znate ono, ako vas nema na društvenim mrežama, nema vas nigdje. Ja bih rekla, ako su vam loše fotografije na društvenim mrežama, ugasite account.

Tu nam je pomogla Aida Redžepagić. Sama po sebi vedra i vesela, pa sve i da ne volite da se fotografišete, a prosto je nemoguće da u današnjem vremenu ne volite bar selfie da napravite, ona će vas zainteresovati za ”male trikove velikih majstora”. Zanimljivo je kako neke ”cake” su tako sitne, a jako puno znače za fotografiju pogotovo kada govorimo o društvenim mrežama. Kako je samo nezgodna pozicija da fotografišete dok je profesionalni fotograf/kinja tu… uf. Svaki put kada sam podigla telefon da uslikam ekipu na akademiji pomislim ”Evo ga, nešto sam fulila sto posto, kako ću sada ovo objaviti”. Ali evo neka mi Aida oprosti, fotografije su nastale prije nego sam prošla ovo predavanje.

Fotografija može da bude sama od sebe priča, ALI kada vam i profesionalna fotografkinja kaže da je sadržaj ispod one fotografije na društvenim mrežama jako bitan, onda to dobiva još više na značaju. Konzumenti će se poistovjetiti sa proizvodom, uslugom, pričom mnogo više i apsorbirati poruku na pravi način samo ako fotografija prati sadržaj i sadržaj prati fotografiju.

Concept Store Kutcha je bila pravi pogodak za ova predavanja obzirom na to da se naš praktični rad zasnivao na fotkanju, pa smo iskoristili šarenilo i stvari iz kutche da nam Aida na konkretnim primjerima pokaže šta sve možemo uraditi samo sa kamerom na telefonu. Ne treba nam full oprema kako bismo napravili dobre fotke za društvene mreže – to znam sada.

Ručak, kafa, voćkica i stigli smo do drugog dijela dana kada smo govorili o Influens marketingu. Ne možete se vi uspavati nakon ručka nikako kada imate na panelu Jan Amira Alića, Senior Brand Manager – Orbico Beauty, iz kojeg sipaju informacije i primjeri. Danas je sam pojam influensera vrlo ”tricky”. Mač sa dvije oštrice. Jedni se zgrožavaju od samog pojma, dok drugi su apsolutni fanovi. Međutim influenseri nisu nastali ni danas ni jučer, nego od kada postoji javni prostor postoje i influenseri. Svi oni političari, analitičari, glumci, motivacijski govornici, sportisti, novinari… svi oni koji imaju utjecaj na javno mišljenje su zapravo influenseri samo što su u današnje vrijeme njihove poruke i značaj vidljiviji putem društvenih mreža. Kako pronaći kredibilne influensere, koju statistiku pratiti, na koji način im pristupiti, to su pitanja na koja smo dobili odgovor kroz pozitivne primjere iz naše zemlje, ali smo se dotakli  i propalih kampanja. Zlatno pravilo je da ljude ne možemo i ne trebamo lagati. Prošlo je vrijeme kada su ljudi slijepo pratili trendove. Sada u moru informacija ljudi provjeravaju sadržaj koji im se plasira. Interesantan je primjer jednog beauty brenda koji je uzeo poznatu influensericu da reklamira anti age kremice, a opće poznato je da je ona napravila nekoliko estetskih zahvata na licu. Šta se desilo? Prodaja opala za čak 60%, ona je izgubila followere u desetinama hiljada koji su napravili javni linč obzirom na to da im je pokušala prodati nešto što barem u njenom slučaju nije istina. Proizvod možda i ima anti age efekat ali je pogrešan izbor influnserice. Brend je izgubio kredibilitet, ona je izgubila kredibilitet i followere. Moramo biti svjesni svoje publike jer nije sve u broju followera. Bez obzira na negativne primjere mi smo nastavili pozitivan vajb sa Naidom Kundurović i Tomislavom Cvitanušićem. Ako čitate bar jedan portal onda ste čuli za njihove priče koje su odjeknule u našim i regionalnim medijima. Eh za njih možemo reći da su influenseri koji su zaslužili svoj kredibilitet i kojima vjerujemo, pa je bilo zanimljivo čuti priču i iz tog ugla – influensera it self. Obasuli smo ih pitanjima. Kako biraju kampanje koje će raditi, kako kreirati sadržaj koji je zanimljiv publici, kada ga plasirati na društvene mreže i koliki je značaj vjerodostojnosti influensera koji promoviraju proizvode. Uhh nije im bilo lako sa našim pitanjima, ali smo dobili odgovore na sve, a usput smo se i dobro nasmijali i zabavili.

Pouku panela smo izvukli iz Case Study-a o Fyre festivalu, najvećoj influnserskoj kampanji, ali i prevari ikada. Čini mi se kao da je ova subota osim poslovno korisnih informacija donijela i neke životno vrijedne poruke za sve nas. Kako u životu tako i u marketingu sve se svodi na emociju i iskrenost. A onda prirodno dolazi i uspjeh.

Do slijedeće subote;

Stay tuned…

Polaznica Content Akademije

Autor

Nina Zubovic

News editor

Hajde da radimo zajedno.

Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.