Blog

Šta se jedino ne mijenja u svijetu komunikacija i kako postati lider u ovoj oblasti?

Blog - Jul 04, 2019

“Šta se jedino ne mijenja u svijetu komunikacija i kako postati lider u ovoj oblasti, saznali smo na konferenciji The Young Leaders of Tommorow” – piše Olgica Kravljača:

Una… Rijeka iz ukrštenih riječi. Tri slova vodoravno. Una. Jedina. Sama… Čuveni opis iz Kaporovog istoimenog romana upućuje na sve što je unikatno, neponovljivo, a takva je definitivno i rijeka Una. Svojim tokom u okolini Bihaća, na Japodskim otocima, čini prirodnu izuzetnost, koja je bila mjesto i održavanja jedinstvene trodnevne konferencije The Young Leaders of Tommorow.

Oko 70 mladih lidera komunikacijske industrije iz regiona srelo se sa predavačima, liderima u svom poslu, a svoje 50-godišnje iskustvo u svijetu advertising-a sa gostima je podijelio i Ekrem Dupanović, izdavač, glavni urednik portala Media Marketing i domaćin konferencije. Uvodnim predavanjem „Nikad ne odustaj“ (Never give up), naveo je neminovne razlike u poslu nekada i sada, ali i sličnosti, koje su preduslov za uspjeh.

Da nikada nisu „druga vremena“, u kome „druga“ neminovno podrazumijeva „lakša“, svjedoči davna Dupanovićeva namjera da promoviše omladinski list „Spektar“. Ideja, i za današnje uslove efektna, odmah mu se pojavila – fotografisati Ričarda Bartona dok na Tjentištu snima „Sutjesku“ kako drži novine sa oglasom Jugobanke, od koje će biti finansiran projekat. Ideju je bilo potrebno „samo“ realizovati – doći do Bartona koji dotad nije dao intervju ni za jedan list, nije pozirao ni za jednu fotografiju.

Uvjeren u svoj uspjeh, Dupanović provodi tri dana na drvetu gledajući holivudsku legendu na setu i zaključuje da mu može prići samo za vrijeme ručka. Kako? Skočiće sa istog drveta pravo pred Bartona. Zamišljeno je i sprovedeno, projekat je do kraja realizovan.

Da je uvijek bilo projekata koje mogu dostići samo malobrojni, domaćin je ilustrovao primjerom konkursa za zvaničnu marketing agenciju jugoslovenske vlade premijera Ante Markovića. Jedan od najvećih ugovora u to vrijeme nije dobila agencija koja je bila ubjedljiv favorit, već ona koja je činila sve uz sve dozvoljene kanale komunikacije – poznanstva, upornost, lukavost i naravno, kvalitet ponude.

Savjetom „nikad ne odustaj“ Ekrem Dupanović je najavio sve ono o čemu su kasnije govorili Sašo Dimitrievski, Lazar Džamić, Kristijan Gregorić, Krešimir Macan, Domen Mavrič, Teodora Migdalovici, Amir i Ajla Mulalić, Elma Pašić, Martina Ukić, Ana Tavić, Miroslav Varga i Dijana Vetturelli. Sve o najnovijim trendovima i svemu onome što tek čeka industriju komunikacija moglo se čuti od najboljih iz ove oblasti.

A šta je potrebno da bi se postalo lider? Domaćin konferencije je iznjeo nekoliko neophodnih sastojaka za uspjeh, koji samo u cjelini, u pravom odnosu, daju željeni rezultat. Ukoliko neki faktor nedostaje, pod hitno ga treba steći, a ako ne uspije iz prvog pokušaja – never give up.

ŠTA JE POTREBNO DA BISTE BILI LIDER – prema savjetima Ekrema Dupanovića
* Morate imati talenat.
* Morate da volite svoj posao, koji je najljepši na svijetu, ali se ne radi od 9 do 17.
* Budite hrabri. Budite kao djeca kada klijentu dajete ideje – uporni dok ne dobijete to što želite. Možete imati 50 ideja, ali samo sa jednom izlazite pred klijenta i branite je do posljednje kapi svoje krvi.
* Morate biti spremni da stalno učite.
* Budite spremni na promjene, samo su one konstantne.
* Budite spremni na žrtve. Ponovo postaje sexy raditi u svijetu komunikacija, ali treba znati da je to i rudarski posao.
* Izgradite od sebe pobjednika, ljudi vole da rade sa takvima.
* Bitna je inspiracija, različite su samo tehnike kako da dođete do nje. Digital je samo jedan komunikacijski kanal, ljudi stvaraju ideje.
* Morate biti radoznali i morate imati stav, koji ćete pokazati i klijentu.
* Nikad ne odustajte – Never Give Up. To je slogan koji je Mohamed Salah nosio na majici na utakmici Liverpul–Barselona. Zbog povrede je saigrače bodrio sa tribina iako su ih i prije utakmice svi otpisali. Nisu odustali i eliminisali su Barselonu u polufinalu Lige šampiona.
* Ne dozvolite da vas ubjeđuju da je nešto nemoguće.
* Morate imati inicijativu – Svi koraci vaše sudbine moraju biti u vašim rukama.
* Pomozite drugima Nema rješenja koje se u komunikacijskoj industriji ne može naći. Tako je jednom, kaže Dupanović, pomogao djevojčici koja se zvala Monika Seleš, a sve poslije bilo je realizacija njenog sna.
* Stvarajte nove metode rada, budite sami sebi klijent. Stvorite od sebe brend, jer agencija koja nema svoj brend nije zaslužila ni da ima klijenta. Klijentu treba da bude čast da radi sa vama.

Autor

Olgica Kravljača

Account Assistant (Represent Communications Srbija)

Poslije šestogodišnjeg iskustva u novinarstvu Olgica je poželjela da promijeni perspektivu i bolje upozna svijet odnosa sa javnošću. Moć priče pretočena u tekst i dalje je njena strast, a svi drugi vidovi komunikacije dobrodošao izazov.

Hajde da radimo zajedno.

Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.