Blog

Kako forumi mogu da nam pomognu da ostvarimo sve zamisli klijenta?

Blog - May 31, 2019

U trci sa vremenom, trendovima i ogromnom konkurencijom na tržištu, borba za nove kupce, korisnike i publiku surova je i traje konstantno, 24/7. U toj trci kompanije se dovijaju na sve načine  kako da uzmu dio kolača za sebe, tj privuku nove potrošače i kupce ka svom brendu.

Zanimljivo je da gotovo niko ne koristi najbolje moguće mjesto za traženje novih potrošača – forume.  Veoma popularan oblik „online života“ u vreme dial up-a i samih početaka interneta, održao se do danas. Postoje forumi koji su veoma posjećeni i koji u mnogo čemu pomažu korisnicima, a bave se najrazličitijim temama.

Prema studiji koju je još 2012. godine sprovela kompanija Avareness (marketinška firma sa sedištem u Barlingtonu, Masačusets), jedna trećina marketinških kompanija pretražuje društvene mreže i forume kao platformu izbora za dolazak do klijenata. Tokom te studije ustanovljeno je da čak dvije trećine žena upravo na forumima daje preporuke za pregršt proizvoda.

Kako da iskoristite forume na najbolji način?

Danas se skoro sve može naći na Redditu – opstao je kao najpopularniji vid komunikacije tog tipa i ubjedljivo je broj 1 u cijelom svijetu. Naravno, ne može uvijek Reddit biti izvor, nekada je potrebno nešto usko stručno, u zavisnosti od oblasti koju obrađujete.

Digitalni marketing

  • Pronađite forum koji odgovara vašim potrebama – imajte na umu da biste prikupili relevantne informacije, forum mora da ima najmanje 1.000 korisnika i 10.000 postova
  • Napravite svoj nalog
  • Dobro iščitajte pravila korištenja foruma – da li je i u kojoj mjeri dozvoljeno reklamiranje, čega, kakve benefite imate kao korisnik-veteran i slično.
  • Pronađite dobro korisničko ime i avatar – to je ono što će ljude uvijek privući ili odbiti ukoliko im se ne dopada i „bode im oči“. Slike životinja, djece i drugih „slatkih“ motiva mnogo su privlačnije ljudima od svih drugih. Ukoliko vam je ipak, najvažnija interakcija sa ljudima, nije loše ni postaviti svoju sliku, da ostali korisnici vide sa kim komuniciraju, to takođe uliva određenu dozu povjerenja,
  • Predstavite se ljudima sa foruma, napišite lijep opis profila – ko ste, čime se bavite, šta volite.
  • Ostavite URL link do sajta vaše kompanije u opisu – na to ljudi također, makar nesvjesno obraćaju pažnju.
  • Ne nasijedajte na provokacije, izbjegavajte drame i rasprave – uvijek podsjećajte sebe zašto ste tu i održavajte imidž fine i prijatne osobe.

Zato, razvijajte dobar profil tako da učesnici na forumu znaju ko ste i budite pristupačni. Pobrinite se da postoje kontaktne informacije kako biste bili dostupni vašim klijentima i potencijalnim korisnicima.

Kako plasirati svoj proizvod?

  • Provjerite najpopularnije nedavne teme
  • Obratite pažnju na jezik koji korisnici koriste – tako ćete znati na koji način se obraćate korisnicima tog proizvoda i koja ciljna grupa je u pitanju

Šta sve možete saznati o klijentima i proizvodu:

  • Starost i demografske podatke
  • Navike potrošača
  • Potencijalne probleme i izazove

Autor

Jelena Dzodan

Corporate Image Officer (Represent System)

Hajde da radimo zajedno.

Ovdje, u Represent Communications, gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovoj realizaciji, koje ih sve zajedno pretvaramo u predivno iskustvo.