Dnevnik jedne polaznice Content Academy No. 1.
Blog - Oct 03, 2019
Nekoliko godina unazad kada bi mi neko rekao ”Content marketing” ili generalno ”content” umjesto ”sadržaj” ne bi prošao bez kolutanja očima. Sve mi je to izgledalo kao neko ”gađanje terminima” koje nikada nisam voljela i izmišljanje tople vode. Sadržaj… Jah, uvijek je postojao sadržaj i uvijek je sadržaj prodavao proizvod. Pa i za reklamu ili ti ga ”advertising” ti je potreban sadržaj, nije to neka pamet, ne moramo od toga praviti sad nauku. Mislila sam…
Sada kada se vratim na onu ”Sadržaj je kralj” koju je prije više od dvije decenije rekao Bill Gates sigurna sam da ima puno više smislila, a ima i logike, čovjek je milijarder, valjda zna. Sad me stid da to kažem bez pseudonima jer sam se uvijek smijala tim ‘pametnjakovićima’ koji ga citiraju.
Ali ko nije ”rekao pa porekao” neka baci kamen, pa jel’? Na greškama se uči, a ja sam svoju odlučila ispraviti Content akademijom.
Cheesy, ali bila je to ljubav na prvi pogled, da sada ne izdvajam, pojedina imena predavačica i predavača su mi zvonila u glavi iako, ruku na srce, sve su fanstastične i fantastični. Uvijek imam tu neku malu dozu treme za prvo predavanje. Kakva će biti ekipa, hoću li biti jedina da nešto ne zna, hoće li me neko nešto pitati što ne znam, hoću li se izofirati i tako ide lava misli sve dok Bora Miljanović na prvom predavanju ne kaže ”Ajde da se prvo malo upoznamo, da vidimo kakva nam je ekipa?”. E tu ti je gotovo, nemaš ti više kad da razmišljaš nego govori ko si i šta si, ice breaker. I onda ide nova lava, ali novih informacija i fenomenalne atmosfere.
Pričao nam je Bora svoje utiske sa trodnevne konferencije Content Marketing World 2019. na kojoj je bio ove godine u Clevelandu. Na zapadu je već u fokusu tema ”Šta poslije društvenih mreža” a mi još uvijek moramo da uvjeravamo klijente da ako ih nema na društvenim mrežama, nema ih, skoro pa nigdje, da ne budemo previše kritični… Na zapadu dronovi donose dostavu, a mi još uvijek čekamo u redu da platimo struju da nam ne bi ti neki tzv. hakeri iz bijelog svijeta skinuli koju marku sa računa, jer znate, ko još vjeruje karticama i internet bankarstvu….
Čini se da, koliko god da je dobro što se trudimo pratiti trendove isto tako moramo biti svjesni gdje mi živimo i koliko je zapravo implementiranje tih trendova realno u zemljama regiona. Podatak za ”zapitati se” je bio kada smo vidjeli koliko mladih ljudi zapravo sadržaj preuzima putem mobilnih telefona, a koliko putem kompjutera ili npr. koliko zapravo ljudi uopšte klikne i obrati pažnju na debelo plaćene banere na portalima. Hmmm… Defnisanje ciljne publike je ključ dobre strategije. Bora, evo me, zapamtila sam.
Super je što su učesnice i učesnici akademije iz različitih branši a i generacijski smo udaljeni jedni od drugih pa i do skoro dvije decenije, pa tu imamo clash zagovarača i zagovaračica ”stare škole i novih trendova”. Međutim, može li to jedno bez drugog? Može li klasični PR bez novih tehnologija, a mogu li i nove tehnologije bez klasičnog PR-a? Hmmm, neraskidiva veza.
Kada se na pauzi za ručak najedeš i padne pritisak teško ti je pratiti i najzanimljiviji sadržaj, ali ključ držanja pažne niskotlakaša koji vape za kofeinom otrkila je Ana Branković sa fenomenalnim video primjerima iz prakse. Woow. Iza 30 sekundi samo jednog videa, kvalitetnog videa, stoji desetine ljudi koji kreiraju taj sadržaj.
Kako osmisliti sadržaj za kampanju, kako ga strateški isplanirati, koje kanale komunikacije za koju ciljnu grupu odabrati, koji je najbolji tajming i još pola sata grupnog rada poslije… neću reći da smo ”sabrali svu pamet svijeta” ali jesmo sigurno svi osvjestili značaj tog sadržaja.
Imao je onaj Bill Gates pravo, sadržaj jeste kralj. A mi imamo još 4 sedmice ispred sebe sa novim predavačicama i predavačima da postanemo kraljevi i kraljice sadržaja.
Stay tuned…