Animacija kao dio digitalne marketing strategije
Blog - Mar 21, 2019
Bez obzira da li kreirate GIF od 10 sekundi ili animaciju od 2 minuta, možete se osloniti na moć ove vrste videa da ispriča priču i uputi lako razumljivu poruku za svaku publiku. Animacija ima moć prenošenja lako razumljivih informacija na jednostavan i jasan način bez gušenja publike grafikonima, statistikama i beskrajnim stranicama pisanih riječi koje niko ne čita.
Nije teško integrisati animaciju u marketinški plan. Ona uključuje sve, od ručno nacrtanih do 3D animacija, do dizajna karaktera i kombinovanih animacija.
Moćna animacija počinje sa malom idejom. Uz blagi podsticaj, ta ideja raste i postaje veća i bolja, nego što je bila na početku. Animacija je više od živopisnih crtanih likova i razigranih slika; animacija oživljava posao.
1. Oglašavanje na društvenim mrežama
Ljudi su vizuelno orijentisana bića i oglašivači bi trebalo da budu toga svjesni. Brojne statistike pokazuju superiornost slike u odnosu na tekst. Od 2016. godine, Facebook-ovi algoritmi to prepoznaju, preferirajući video sadržaj u odnosu na druge vrste postova. To znači da pored toga što su prirodno učinkovitiji, video zapisi dobijaju još veći stepen dosega i gledanosti.
Upotreba animacije umjesto live videa za oglašavanje ima dvije prednosti. Prvo, animacija je relativno jeftina za proizvodnju – ne treba vam skupa oprema, glumci, scenografija, rekviziti i druge stvari uključene u produkciju. Drugo, mnogo je lakše postići jedinstven i prepoznatljiv izgled sa animacijom nego sa live videom. Kreativnost uvijek pobeđuje cijenu produkcije. Ukoliko ovaj dio odradite kako treba, video neće biti samo budućnost content marketinga, već i budućnost vašeg content marketinga.
2. Predstavljanje usluge/proizvoda
Šta biste radije gledali:
Krupan kadar glave osobe koja ponavlja fraze o prednostima usluge/proizvoda koje ste čuli od stotinu drugih brendova
ili
Kratak i zabavan animirani video koji objašnjava prednosti usluge/proizvoda sa slikovitim vizualima?
Ukratko, ljudi preferiraju animirane videe zato što su atraktivni, prijatni za gledanje i zabavni. Nasuprot tome, live video tutorijale ljudi obično gledaju samo ako su već zainteresovani za proizvod i žele znati više o njemu.
Animacija je savršen alat za pojednostavljenje složenih radnji, a to je upravo ono što je potrebno od video tutorijala. Od 17 najboljih video snimaka koje je odabrao HubSpot, 13 su animirani, što jasno pokazuje tendencije u godinama koje dolaze.
3. Animacija na landing stranici
Uključivanje videa na landing stranicu povećava stopu konverzije za 80 posto. Međutim, to ne bi trebalo da bude samo bilo koji video, već video koji evocira određene emocije kod gledalaca. Ljudi imaju veoma kratak raspon pažnje. Ako posjetioci nisu emocionalno vezani u prvih par sekundi, verovatno će otići, i nikada se neće vratiti.
Animacija je savršen izbor ako želite postići ovaj efekat – iz više razloga. Razlikuje se od onoga što vidimo oko nas i stoga odmah privlači pažnju. Kada se pravilno napravi, može stvoriti sve vrste emocionalnih reakcija.
U doba prezasićenosti informacijama, za mala preduzeća je od vitalnog značaja da ponude content koji se lako „vari“; ako to ne učine, potrošači će jednostavno nastaviti dalje. Nezavisna istraživanja pokazuju da sedam od 10 ljudi gleda pozitivnije neki brend nakon što pogleda njegov interesantan video. Bez sumnje, video poboljšava prepoznatljivost brenda – i u suštini je alat viralnog marketinga.
Kada se razmišlja o potencijalnom dometu, video nema konkurenciju. YouTube ima više od jedne milijarde pojedinačnih posetilaca svakog mjeseca – to je više nego bilo koji drugi kanal, ne računajući Facebook. Zainteresujte onoga koji gleda i on će podeliti video sa drugima. Provešće više vremena na vašem sajtu, a samim tim i više vremena u interakciji sa vašim brendom. Za bilo koju kampanju na društvenim mrežama, ili SEO vježbu, video je bez sumnje jedan od najboljih raspoloživih alata.
I na kraju, zašto je animacija moj izbor broj 1?
- Skreće pažnju
- Zabavna je/edukativna
- Mobile-friendly
- Nema rok trajanja
- Google obožava animacije
- Opisuje proizvod/uslugu u sekundama
- Pamti se i šalje jasne poruke
- Jednostavna za objavljivanje, za dijeljenje, pretraživanje
- Animacija i društvene mreže su srodne duše